zatvorite   x

Poštovani, priča o očuvanju baštine Vaše lokalne zajednice upravo je započela. Čestitamo!

Na Vaš ćemo upit nastojati odgovoriti što prije. Zahvaljujemo Vam na javljanju i radujemo se budućoj suradnji.

Srdačan pozdrav,
Muze

Hvala vam!
Primili smo vašu poruku. Odgovorit ćemo u što kraćem roku.
Došlo je do pogreške. ponovite postupak.
zatvorite   x

Kreativni muzej zna kako privući publiku 21. stoljeća

Syntomir i Museomix tek su neki od novih alata i pojmova predstavljenih na međunarodnoj konferenciji Kreativni muzej A/C/T/S održanoj u Tehničkom muzeju "Nikola Tesla" u Zagrebu. Njima se suvremena muzeologija otvara umjetnosti, tehnologiji i znanosti kako bi na uspješniji i demokratičniji način ispunjavala svoju edukativnu ulogu u zajednici.

Mirna nikad nije čula za Syntomira. Da joj je netko rekao kako će baš ona sa svojim zvanjem muzeologinje i gotovo nikakvim poznavanjem žica, lemilica i ostale elektroničke galanterije, uspjeti napraviti svojevrsno muzeološko pomagalo, vjerojatno bi ga pitala je li riječ o šali. Nekoliko sati kasnije, ne samo da je pred sobom imala zabavan i interaktivan elektronički gadget nego je njime kreirala neobične i veoma zanimljive zvukove.

To je samo jedno od malih muzeoloških čuda što su se zbila početkom ožujka na međunarodnoj konferenciji Kreativni muzej A/C/T/S, na kojoj smo imale zadovoljstvo sudjelovati. Iz skraćenice konferencije A/C/T/S kriju se kriju engleski nazivi za umjetnost / kulturu / tehnologiju / znanost. Također, engleski izraz Acts znači djelovati, reagirati, preuzeti inicijativu, ali i postići cilj. Jasno je stoga da su, sudjelujući na skupu, profitirali pripadnici različitih struka i muzejski djelatnici, kustosi, kulturnjaci, producenti, edukatori i inovatori. Koncepcija Kreativnih muzeja sve ih poziva na zajedništvo u stvaranju inovativne intermedijalne prakse u muzejima, galerijama, kulturnim centrima, organizacijama, javnim ustanovama, poduzetništvima…

Projekt je dio Erasmus+ programa 2015. – 2017. i uključuje partnere iz sedam europskih zemalja: francuski Cap Sciences i MuseoMix, hrvatska Radiona.org, irski Chester Beatty, talijanski IBCAN i STePS, norveški (MiST), britanski Heritec Limited, Don Undeen (Medialab pri muzeju Metropolitan), Finsko muzejsko društvo te nizozemski Inspired By Coffee.

Suština novog pristupa proizlazi iz činjenice da se promjenom komunikacijskih tehnologija mijenja i način edukacije te ponašanje publike u muzejima. Novi posjetitelji traže da im se eksponati približe na razumljiv, primamljiv i jednostavniji način. Iako su mnogi svjetski muzeji već odavno aktivni u potrazi za novim digitalnim konceptima, ti su alati često podosta skupi. Da tako ne mora biti pokazuje baš Syntomir, projekt udruge Radiona.org, utemeljen na DIY (do-it-yourself) i maker/hacker kulturi, koji je u Zagrebu na radionici doživio domaću premijeru. "S uštedom na prilagodljivim tehnologijama u projektima poput ovoga za zajednicu izumitelja (makera) na raspolaganju je ogroman potencijal za digitalnu ekspresivnost", kazala je Deborah Hustić, predstavnica Radione.org.

Osim tog praktikuma, na konferenciji je održano još sedam radionica. Ivana je sudjelovala na radionici Design Thinking, što su je održali Jasper Visser i Don Undeen, a za sudjelovanje joj nije bilo potrebno ništa – osim vlastitih problema. Radionica se bavila poticajnom ulogom dizajna u rješavanju starih blokada − novim razmišljanjima. Prepreke mogu biti kreativne ili administrativne prirode, a Jasper i Don pokazali su s kojim se dizajnerskim alatima i trikovima mogu prevladati trenutni zastoji i preoblikovati ih u novi izazov.

Iva je bila na predstavljanju Museomixa, Juliette Giraud, Marilyne Barisic i Margot Frénéa. Museomix je događaj koji kreiraju volonteri ulazeći u partnerstvo s muzejom. U praksi je to trodnevni maraton čiji je cilj izumiti, dizajnirati, proizvesti i testirati inovativne digitalne sustave medijacije. Iva je sa svojom radnom skupinom razrađivala novi način prezentiranja jednog od izložaka Tehničkog muzeja, dobivši za komponente medij prezentacije, određenu ciljnu skupinu posjetitelja i njenu specifičnu karakteristiku koja se želi naglasiti. Nadamo se da će barem dio onoga što su ove radionice predložile hrvatskim muzejima i ostalim kulturnim institucijama, uskoro moći vidjeti i njihovi posjetitelji. A da mi u Muzama, nadahnute Syntomirom i drugim muzeološkim čudesima, prštimo od ideja, u to ne trebate sumnjati.

Volite svoj zavičaj? Ponosni ste na svoj grad? Želite ono što osjećate pretočiti u priču o identitetu i podijeliti je sa drugima? Pošaljite nam svoja razmišljanja, svoja pitanja i prijedloge i mi ćemo vam pomoći da ih zajedno uobličimo u jedinstveni fragment za baštinski mozaik Hrvatske!

kontaktirajte nas
Što je potrebno za vašu veliku baštinsku priču?
anketa
podijelite
podijelite